Samenwerking

Regisseur Marijn Graven
Schrijver Sytske van Koeveringe

Over de smeders

Marijn Graven

Marijn Graven (1984) studeerde in 2017 af aan de Regie Opleiding van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Er gingen een studie Theaterwetenschap, wat marketingbanen in het theaterveld en twee jaar aan deeltijd acteursopleiding aan vooraf voordat ze besefte dat haar hart bij de regie ligt. In haar werk is ze steeds op zoek naar hoe ze haar eigen realiteit en die van de specifieke acteurs die ze kiest, kan koppelen aan toneelrepertoire (zoals Dantons Dood, A Streetcar Named Desire en Lulu) of wereldliteratuur (Hermann Broch, Faust en Heinrich von Kleist), theatraliteit en spiritualiteit. Want ook yoga, meditatie en ecstatic dance nemen een grote rol in, in haar leven en werk. Voor haar passen al deze bronnen als vanzelfsprekend bij haar werk in het theater. Omdat ze via verschillende vormen zoekt naar collectieve verbinding en het voeden en zuiveren van lichaam (hart) en geest (hoofd).

Sytske van Koeveringe

Sytske van Koeveringe schrijft. Haar debuutroman Het is maandag vandaag is afgelopen mei verschenen bij De Bezige Bij. In 2014 is ze afgestudeerd aan de Gerrit Rietveld academie richting beeld en taal. Haar werk is o.a. te zien op de Gids, Hardhoofd, MisterMotley, Das Magazin. Ook zat ze bij de eerste lichting van Slow Writing Lab van het Letterenfonds. Verder heeft ze nul ervaring met 'echte' toneeldingen, behalve dan dat ze wel eens een stuk bezoekt of graag toneel leest. Maar wat niet is kan nog komen, zo denkt ze dan ook wel weer.

Zij worden gecoacht door

Martine Manten Zie alle coaches

Waar ze aan smeden

Twee gaten in de muur (werktitel) Sytske en Marijn Naar het stuk

Thema

Twee gaten in de muur (is alles wat ik je geven kan) Regisseur: Marijn Graven Schrijver: Sytske van Koeveringe Dus.

Status

we werken er hard aan....

Bekijk hun updates

17 oktober 2017

dag 19

Goed, goed goed-
een smeed- dag gehad.
Het was het beste-
om te werken met de acteurs (!!!!!!!!)-
dat ze er als het ware mee vandoor gingen:
stiltes toevoegen-
zinnen herhalen of juist afbreken-
woorden herhalen-
die stemvolumes-
dat er energie in een zin kan zitten (wtf?!)-
dat ze een tekst naar een nog hoger niveau brengen-
en dan Marijn-
die al die aanpassingen bijhield-
hierop in ging (ze had ook een schriftje) -
en dan zo zei: 'Hey dit was mooi.' Of: 'Dit juist niet'-
Dat het geen trucje mag worden-
en dat de acteurs daar weer op reageren-
en (sytske) die daar dan bij zat te kijken en drie keer bijna moest huilen (van de mooi en dat dit bestaat en dat ze daar nu pas achter komt) maar dat lekker onderdrukte want ja, je moet toch een beetje cool doen. 
Nou, en toen moesten ze nog voor dat publiek zitten-
Marijn was oke qua zenuwen.
Sytske stierf nogmaals- (die is tijdens dit traject al vier keer gestorven) 
maar uiteindelijk was het goed en leuk: die reacties en een extra tafelgast: Caspar Nieuwenhuis-
Conclusie: 'Heb nog meer schijt.' + MEER MEER MEER+ nog meer acteurs die dit willen spelen-

PRIMA komt in orde.

Dus dit smaakt sowieso naar meer met smaakpapillen alles.
ALLEZ
Dus 2:
Als je me zoekt, ik schrijf gestaag door. (sytske is dit) 

(beeld: albumcover Young fathers- dead. Hele goede muziek overigens)

14 oktober 2017

dag 18

De afbeelding is een foto van het strand in de nacht.
Daar kan je zijn MAARRRRRRRR het is beter dat je naar Bellevue komt vanavond (want ja, wordt vroeg donker) ENNNNN MORGENMIDDAG. Natuurlijk kan je dan ook naar het strand (ander licht enzo) maar dáár zijn wij dan weer niet. Dus.
7 oktober 2017

Dag 15

We spreken tegenwoordig ook 'voor de lol' af.
We gingen naar: Horses: https://www.brakkegrond.nl/agenda/kabinet-k-hetpaleis
En hadden daarna een mega lang nagesprek. Dat was het beste.
Dit is ook gelijk dag 16: teksten ingeleverd. Sytske kapot. Marijn geloof ik oke.
Dag 17: GA ALLEN NAAR NACHTWERK een voorstelling van Marijn in Frascati: https://www.frascatitheater.nl/nachtwerk
OKE DOEI
(beeld: zeg ik lekker niet)